حسین رونقی در بیمارستان هم 'در اختیار بازجویان سپاه قرار دارد'
نوشته شده توسط : amatrack

حسین رونقی که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر و رییس جمهور، به ۱۵ سال حبس محکوم شده است در زندان دچار آسیب کلیه شد

گزارشها حاکی است که حسین رونقی ملکی، یک وبلاگ نویس جوان که از آذر ماه ۱۳۸۸ در زندان بوده، اعتصاب غذای خود را در بیمارستان دنبال کرده است.

سایت خبری روز به نقل از پدر حسین رونقی ملکی نوشته است که دادستان تهران از بازجوی پرونده خواسته است که پسرش را از او دور کند و دستور دهد این زندانی سیاسی زیر نظر دادستان درمان شود.

بازجوی حسین رونقی دیروز با حضور در بیمارستان، او به اتاقی دیگر منتقل کرده و امکان ملاقات و ارتباط با خانواده را از او گرفته است.

آقای رونقی که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر و رییس جمهور، به ۱۵ سال حبس محکوم شده است در زندان دچار آسیب کلیه شد. به گفته پدر او، آقای رونقی یک کلیه را به طور کامل از دست داده و کلیه دیگرش ۲۰ درصد از بین رفته است.

این زندانی که تا کنون اجازه مرخصی نداشته است در حالی که در اعتصاب غذا به سر می برد از روز یکشنبه به بیمارستان منتقل شده است.

با این حال، برخی مدافعان حقوق بشر از این که درمان آقای رونقی به دلیل "برخوردهای سیاسی" آغاز نشده است، ابراز نگرانی کرده اند.

سایت روز به نقل از پدر حسین رونقی نوشته که بازجوی پرونده "فشار می آورد که حسین مصاحبه کند. او دیروز هم به حسین گفته در صورتی مرخصی می دهد که مصاحبه تلویزیونی کند. من آنجا بودم و اعتراض کردم که زد توی سینه ام و دستور داد مرا بیرون کنند... دیگر از او خبر ندارم."

خبرگزاری فعالان حقوق بشر ایران، هرانا نیز نوشته است که بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران با مراجعه به بیمارستان با ارائه صورت جلسه‌ای ماموران زندان همراه آقای رونقی را مرخص کرده و این زندانی سیاسی را با مسئولیت خود به اتاق دیگری در بیمارستان منتقل کردند.

پیشتر نیز، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای ادامه بازداشت آقای رونقی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شده بود.

حسین رونقی ملکی که در محیط مجازی با نام بابک خرم دین شناخته می شد، در حال حاضر در بیمارستان هاشمی نژاد تهران بستری است.





:: برچسب‌ها: عروسی , نشان , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: